ג'יו ג'יטסו ברזילאי – אז והיום!

ג'יו ג'יטסו ברזילאי – רקע ומה קורה היום

אומנות לחימה ברזילאית שהומצאה ע"י משפחת גרייסי , סגנון שמתאפיין בהגנה עצמית דרך טכניקות של הפלות והכנעות על הקרקע.

תחילת השיטה ב – 1915 , בשנה זאת לוחם ג'ודו יפני בשם מאאדה לימד את הליו וקרלוס גרייסי ג'ודו וג'וג'יטסו יפני מסורתי, הליו וקרלוס שיפרו את ויצרו פוזיציות וטכניקות חדשות שלא היו קיימות אז עד בעיקר בלחימת קרקע כאשר אתה נאלץ לשכב על הגב שהיריב מנסה לחנוק או להרביץ לך.

במהלך השנים המשפחה ערכה "אתגרי גרייסי" בהם היו באים אומני לחימה משיטות שונות למכונים של משפחת גרייסי והיו עושים עם נציגים של המשפחה קרבות ללא חוקים , הגרייסי תמיד היו יוצאים עם ידם על עליונה וזאת ע"י שימוש בטכניקות פשוטות הנלמדות בשיעורי הבסיס בג'יו ג'יטסו בקאיזן.

השיטה החלה להיות מפורסמת כאשר ארגנו טורניר ראשון מסוגו בעולם דאז שאומני לחימה משיטות שונות נפגשים לטורניר אחד בכלוב ללא חוקים(הלוחם האולטימטיבי) , משפחת גרייסי שלחה נציג יחסית קטן ורזה בשם רויס גרייסי ששקל אז רק כ75 קילו , רויס ניצח באותו ערב שלושה יריבים שהיו עדיפים ממנו בהרבה מבחינת כוח ומסה . לאחר אירוע זה שיטת הג'יו ג'יטסו החלה להתפרסם בעולם והיום נחשבת לשיטה היעילה ביותר להגנה עצמית.

במהלך השנים החלו להתפתח גם תחרויות ג'יו ג'יטסו למתחרים מתוך השיטה , בתחרויות אלה אין שימוש באגרופים ובעיטות ומטרת הקרב הוא להגיע להכנעה של היריב , בנוסף המשתתפים מקבלים נקודות על מצבי שליטה ואם אין הכנעה המנצח הוא מי שקיבל את מירב הנקודות . בעולם כיום יש כמה ארגונים מובילים לתחרויות ג'יו ג'יטסו בהם נוהגים להשתתף נציגים מקאיזן .

בקאיזן מספר תלמידים בולטים עם הישגים יוצאי דופן ברמה הארצית והבינלאומית:

רון כהן – אלוף העולם לשנת 2014 ,סגן אלוף אירופה 2014.

שגיא דובב – אלוף ארה"ב לשנת 2014 ואלוף אירופה 3 פעמים.

יואב שטראוס – אלוף אירופה עד גיל 17 פעמיים , אלוף אירופה עד גיל 21 ומקום שלישי באליפות העולם עד גיל 21.

סהר שועלי – מקום שני באירופה עד גיל 17.

עומר עמנואלי – מקום חמישי בעולם עד גיל 21.

ינאי חנן – מקום שביעי בעולם עד גיל 21  .

המאמנים ברשת קאיזן הם סנסיי אלון כהן ,חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו ואחיו רון כהן חגורה חומה, אלוף העולם 2014.

 

 

×

עגלת קניות

צור קשר
1700-555-400
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר

x